Artikkelit:

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirjeemme niin saat tulevat artikkelit suoraan sähköpostiisi.

 

Artikkelit

Artikkelikirjastostamme löydät markkinointiin ja erilaisiin julkaisuihin liittyviä artikkeleita ja hyväksi havaittuja vinkkejä.

Maaseudun yritystuki jota saa myös kaupunkiin?

Niin se tavallaan on. Suomesta 95 % luokitellaan maaseuduksi, mikä tarkoittaa sitä, että kovin kauas ei tarvitse mennä isommankaan kaupungin keskustasta ja hups! ollaan maaseuturahoituksen piirissä. Muutama kilometri riittää. Pikkukaupungit kuten vaikkapa Loimaa tai Loviisa luokitellaan maaseuduksi keskustoria myöten.

Kannattaisiko tutustua? Alkavan tai uutta liiketoimintaa aloittavan maaseutuyrityksen rahoitus voi olla jopa 35 000 €, ilman omavastuuta.

Nykypäivänä lähes kaikki julkaistaan ensisijaisesti netissä. Ehkä siitä syystä painopaperin valinnasta ja siihen vaikuttavista tekijöistä on tullut monille hieman vieras asia. Paperissa on kuitenkin jotain maagista. Sitä ei sivuuteta yhtä kevyesti kuin sähköinen viesti. Useimmiten se luetaan.

Ei kuitenkaan ole yhdentekevää, millaista paperia käytät esitteissä, kuvastoissa tai muissa yrityksesi markkinointimateriaaleissa. Tässä artikkelissa kerromme, mihin paperivalinnalla voi vaikuttaa.

Innovaatiosetelillä vauhtia tuotekehitykseen

Runsas vuosi sitten Tekes lanseerasi innovaatiosetelin, jolla yritys saa 5000 euroa ilmaista rahaa Tekesiltä innovaatiotoimintaan liittyvien asiantuntijapalvelujen ostamiseen. Kuulostaa houkuttelevalta, eikö?

Mutta mitä se oikeasti tarkoittaa?

Nettikirjoittamisen vinkit osa 2

Kirjoitatko tuotetekstejä, kotisivupäivityksiä, yritysblogia… nettiin? Mikäli pilkut ovat poskellaan ja yhdyssanat vähän sieltä tännepäin, ei lopputulos ole kovin vakuuttava ja ammattimainen. Viimeistelyn vaiva kannattaa. Wunjon hyväksi havaitsemat vinkit nyt jakoon sisäpiiriläisten kesken.

Yksi, kaksi, kuvasto!

Erilaiset tarpeet ja toiveet voivat toimia lähtölaukauksena kuvastoprojektin aloittamiseen. Kokosimme ylös yleisimmät tilanteet, joissa kuvasto on todettu sopivaksi markkinointikeinoksi. Usein kuvaston tekemisen taustalla on näistä syistä useitakin.

Montako kohtaa sinä tsekkaat listasta?

Mikä on nettikirjoittamisessa olennaista?

Monen työhön kuuluu tänä päivänä nettiin kirjoittamista. Silti monikaan ei oikeastaan tiedä, miten nettiin kirjoittaminen eroaa painettuun kirjoittamisesta. Kaksiosaisen nettikirjoittamiseen pureutuvan artikkelimme ensimmäisessä osassa kerromme, mikä nettikirjoittamisessa on lopulta olennaista.

Markkinoinnin miniteot lomakauden kynnyksellä

Ennen lomakauden alkamista on itse kullakin mielessä monenlaista  syytä vielä tehdä hitunen hommia oman firman markkinoinnin ja asiakaspalvelun eteen! Riippumattoon on vielä mukavampi köllähtää, kun on käynyt läpi listamme lomakauden minimarkkinointiteoista. Pienillä asioilla on yllättävän suuri vaikutus.

Testaa onko kuvastosi ajan tasalla

Suosittelemme kuvastoasiakkaitamme tekemään säännöllisesti katsauksen oman kuvaston nykytilaan. Otapa siis esille yrityksesi viimeksi julkaisema kuvasto ja muistiinpanovälineet ja käy kuvastosi läpi selkeän tsekkilistamme avulla. Arvioinnin jälkeen ajatukset kuvaston suhteen ovat varmasti kirkkaampia ja tarvittaessa on helpompi lähteä miettimään kuvastolle uutta suuntaa.

Katso tästä kymmenen kohdan tsekkilistamme

Surffaatko digitalisaation aallonharjalla?

Digitaalisen maailman nykytilaa ja tulevaisuutta luotaava Digikaappaus-tapahtuma pidettiin muutama viikko sitten Lappeenrannassa. Olimme mukana kuuntelemassa digimaailman uusista tuulista.

Lue millaisia ajatuksia seminaari Wunjon porukassa herätti!

Miksi käyttää mainostoimistoa kun itsekin voi tehdä?

Jossain vaiheessa missä tahansa yrityksessä mietitään vastausta kysymykseen: kannattaako markkinointia tehdä itse vai laittaa mainostoimisto asialle?

Katso pointit, miksi mainostoimiston käyttäminen kannattaa.

Natiivimainonta – mitä se on?

Brändien parissa työskentelevät ovat innoissaan natiivimainonnasta ja sen mahdollisuuksista. Toimituksellisten sisältöjen ja mainosten yhdistäminen ei kuitenkaan ole täysin ongelmatonta ja juuri nyt aiheesta käydäänkin keskustelua. Listasimme tärkeimmät pointit, joita natiivimainonnasta tulee tietää.

Listasimme tärkeimmät pointit, jotka sinun tulee tietää natiivimainonnasta.

Visuaalisen markkinoinnin trendeistä

Kuten muillakin luovilla aloilla, myös graafikoiden työssä näkyy erilaisten trendien vaikutus. Trendikäs ei kannata olla vain trendikkyyden vuoksi, mutta kukaan ei varmastikaan halua logonsa, kotisivujensa, kuvastonsa tai markkinointinsa ylipäätään näyttävän vanhanaikaiselta jo julkaisuhetkellä. Kilpailijoista on syytä erottautua myös visuaalisesti, mutta toisaalta markkinoinnin ilme on syytä suunnitella niin, että se kestää vertailun lisäksi myös aikaa.

Kävimme läpi pinnalla olevat visuaalisen markkinoinnin teemat.

Resoluutio suurennuslasin alla

Resoluutio on yksi niistä digiajan termeistä, jonka kanssa aivot saa äkkiä solmuun, eikä vähiten sen takia, että sillä tarkoitetaan useita toisiinsa liittyviä asioita. Tietokoneen näytön resoluutio on useimmille tuttu juttu, mutta termillä on monia muitakin merkityksiä.

Listasimme käsitteen kuvien erotus- ja erottelukykyyn liittyvien merkityksien tärkeimmät kohdat.

Pelkillä tuotekuvilla ei pitkälle pötkitä

Kuvastossa tarvitaan tuotekuvien rinnalle muitakin kuvia. Nämä esimerkiksi tuotteen käyttöä selittävät tai mielikuvia ohjaavat kuvituskuvat ovat kokonaan oma juttunsa. Kuvan tekninen laatu on näissäkin kuvissa ensiarvoisen tärkeä, mutta huolellinen suunnittelu vieläkin tärkeämpää. Kuvituksella herätetään halu tutustua kuvastoon ja sen tuotteisiin lähemmin. Ja mikä vielä tärkeämpää: halu ostaa tuote tai palvelu.

Millaisia kuvia tarvitaan?

5 syytä ottaa asiakaslehti osaksi markkinointia

Taannoin internetin suosion kasvaessa hätäisimmät ennustivat jo asiakaslehdille loppua, kun netin uskottiin täysin syrjäyttävän painetussa muodossa ilmestyvät lehdet. Mediakentän muutoksesta huolimatta asiakaslehtien asema on kuitenkin säilynyt vahvana ja tänä päivänä asiakaslehtiin panostetaan jopa aiempaa enemmän. Tällä hetkellä Suomessa julkaistaan satoja asiakaslehtiä, koska asiakaslehti on edelleen tehokas keino tavoittaa ja sitouttaa niin b2c- kuin b2b-asiakkaita.

Listasimme painavimmat syyt, miksi asiakaslehden aloittamista kannattaa vähintäänkin vakavasti harkita.

TUOTEKUVAT, MISTÄ NIITÄ SAA?

Onnistunut ja laadukas tuotekuva houkuttelee asiakasta tekemään toivottuja päätöksiä. Epäonnistuneita tuotekuvia näkee kuitenkin käytettävän yllättävänkin paljon. Ehkä silloin syynä on ollut kiire tai tottumattomuus kuvien valintaan. Kuvastoon kannattaa tietenkin valita vain parhaat tuotekuvat, mutta harvemmin niitä itsestään ilmestyy tietokoneen sisuksiin käyttöä odottamaan.

Mistä siis hyviä tuotekuvia oikein saa?

Miksi ihmeessä kehittää kuvastotuotantoa?

Muutama vuosi sitten, kun aloin kehittää kuvastotuotantoa, kuulin usein kysymyksen: Miksi? Eikös se ole kuoleva media, painettu kuvasto? No, ei se ole.

Siitä kertoo esimerkiksi se miten monet suuret toimijat Yhdysvalloissa ja Britanniassa ovat palanneet painettuihin kuvastoihin. Toinen puoli asiaa on se, että digi ja printti kulkevat nykyisin sopuisasti käsi kädessä. Kuvasto voi olla painettu tai se voi olla digikuvasto. Tai molempia.

Miten kuvastoa sitten voi tänä päivänä hyödyntää?

Näin takaat parhaat tuotekuvat kuvastoosi

Kuvat, erityisesti tuotekuvat, ovat kuvaston ehkä tärkein yksittäinen elementti. Ajatellaanpa asiakasta. Haluamme kuvastomme kuvilla hänessä aikaan seuraavia reaktioita: Onpa kiva – ai tuollaisiakin saa – tuota olen aina halunnut – tuo olisi paikallaan tuotannossa – sopisi hyvin meidän firmalle – tämä on pakko saada.

Kuvien avulla luomme mielikuvaa tuotteidemme ja palvelumme laadusta ja kuvien avulla houkuttelemme asiakasta ostopäätökseen.

Millaisia sitten ovat hyvät tuotekuvat?

Ota yhteyttä!

Pirjo

Pirjo Rapati

***Javascript vaaditaan***
050 561 4671

Mainostoimisto Wunjo Oy
Hinkantie 199
54590 Kaitjärvi
Y-tunnus: 1037822-6

Oli projektisi sitten iso tai pieni, autamme sinua luotettavasti ja ammattitaidolla. Soita, lähetä viestiä tai pyydä meidät käymään, niin katsotaan miten voimme olla avuksi!

Tilaa uutiskirjeemme ja saat alaan liittyvät artikkelit ja Wunjon kuulumiset sähköpostiisi noin kerran kuussa tai parissa.