Artikkelit:

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirjeemme niin saat tulevat artikkelit suoraan sähköpostiisi.

 

  Takaisin artikkelilistaan

Miksi käyttää mainostoimistoa kun itsekin voi tehdä?

Jossain vaiheessa yrityksessä kuin yrityksessä mietitään vastausta kysymykseen: kannattaako markkinointia tehdä itse vai laittaa mainostoimisto asialle? Markkinoinnin ulkoistamisessa on paljonkin hyviä puolia, joita kannattaa puntaroida huolella ennen kuin alkaa puuhata itse tai palkata talon sisälle markkinointiosastoa.

 

Jokaisen kannattaa tehdä sitä missä on paras. Olisi hauska osata kaikki maailman asiat itse, mutta harvassa tapauksessa asian laita näin on. Mainostoimisto on velho luomaan markkinoinnille suunnan, rakentamaan tehokkaat toimenpiteet ja viilaamaan vielä pilkutkin paikoilleen. Mainostoimistoa käyttämällä saat myös mainostoimiston itsensä käyttämät ja hyväksi havaitsemat ammattilaisverkostot käyttöösi.

 

Yksi ilmiselvä syy mainostoimiston käyttämiseen on se, että silloin ei tarvitse tehdä ja ihmetellä itse. Näin oma aika säästyy muihin töihin. Omalle ajalle ei aina huomata laskea todellista arvoa ja ajankäytön kanssa tulee helposti oltua ylioptimistinen. Kokemattomalta saattaa mennä vaikkapa mainosbannerin kanssa tuhraamiseen puoli päivää, kun toimeksiannolla sama hoituisi parissa tunnissa.

 

Mainostoimistolle maksat vain niistä projekteista, joita kulloinkin tarvitset. Mainostoimistoa kannattaakin miettiä ulkoistettuna markkinointiosastona, joka pyydetään apuun, kun tarve on. On tyypillistä, että markkinoinnin tarpeet vaihtelevat kuukausittain. Jos talon sisälle palkataan markkinointivastaava tai kokonainen osasto, näiden kulut juoksevat silloinkin, kun on hiljaisempaa.

 

On totta, että mainostoimistoalalle harvemmin hakeutuu kovin mielikuvituksettomia tyyppejä. Kun erilaisia asiakkaita ja projekteja on paljon, uusia ideoita keksitään koko ajan ja raakataan niistä parhaat. Mainostoimistoilla on usein monipuolinen kokemus eri toimialoilta, jolloin yhdelle asiakkaalle tehdystä ratkaisusta voi saada ideaa kokonaan toisellekin toimialalle.

 

Jokapäiväisessä työssä saattaa asioita katsoa vähän liian läheltä, jolloin kehityskohteet ja tavoitteet puuroutuvat arkisen aherruksen alle. Mainostoimisto tarjoaa ulkopuolisen näkemyksen kunkin asiakkaan tilanteeseen ja kysyy juuri ne oikeat, ehkä yllättävät ja vaikeatkin kysymykset. Joskus on hyvä ottaa askel taaksepäin, jotta näkee metsän puilta. Useampi silmäpari myös hahmottaa metsän aina eri vinkkelistä kuin yksi.

 

Mainostoimiston ottaminen mukaan remmiin on usein napakka alkusysäys projektille, jonka aloittamista on yrityksessä ehkä mietitty pitkäänkin, mutta ei syystä tai toisesta ole saatu aloitettua. Usein syynä on ollut kiire ja resurssipula tai yksinkertaisesti se, että ei ihan tiedetä, mitä kaikkea oikeastaan pitäisi tehdä. Mainostoimiston kanssa pidetty alkupalaveri tekee kummasti terää myös nurkkiin pyörimään jääneille ikuisuusprojekteille. 

Sokerina pohjalla on kumppanuus, joka mahdollistaa asioiden pähkäilyn laajemminkin. Hyvä sparraaja vierellä on kultaakin kalliimpi.

  Takaisin artikkelilistaan

Ota yhteyttä!

Pirjo

Pirjo Rapati

***Javascript vaaditaan***
050 561 4671

Mainostoimisto Wunjo Oy
Hinkantie 199
54590 Kaitjärvi
Y-tunnus: 1037822-6

Oli projektisi sitten iso tai pieni, autamme sinua luotettavasti ja ammattitaidolla. Soita, lähetä viestiä tai pyydä meidät käymään, niin katsotaan miten voimme olla avuksi!

Tilaa uutiskirjeemme ja saat alaan liittyvät artikkelit ja Wunjon kuulumiset sähköpostiisi noin kerran kuussa tai parissa.